Голова Високівської ОТГ Микола Бардук стверджує, що гімназія с.Високе (Черняхівський район) після реконструкції буде не гірше Житомирської гімназії №3, яку заново відбудували в минулому році.
«Підрядник той же самий, тому я впевнений в термінах і якості робіт», – сказав він в бесіді з Житомирським Кур’єром.
Багато років Микола Бардук був директором школи в селі Високе. При ньому вона стала одним з кращих навчальних закладів в області і найпершою отримала статус гімназії. Він же – перший голова Високівської ОТГ, яка утворилася однією з перших в Житомирській області.
– Крім того, – ми найменша ОТГ на Житомирщині, – уточнив Микола Миколайович.
Ось, що він розповів про гімназію і її реконструкції:
– Якщо коротко, то приміщення, яке було побудовано багато десятиліть назад без проекту, так званим «колгоспним методом», ми привели в порядок, і сьогодні воно виглядає сучасно і привабливо.
– До Радовельського ліцею далеко?
– Для початку, давайте порівняємо витрати: там – близько 150 мільйонів, тут – трохи більше 6-ти. Ми реконструювали внутрішні і зовнішні опалювальні та електричні мережі; зробили яскраве, веселе оформлення приміщень, в тому числі, класних кімнат. На виділені на 6 мільйонів гривень зроблено більше, ніж можна було зробити.
– Якщо сумлінний підрядник, то можна…
– …А підрядник – саме сумлінний. Новий спортзал, нові класні кімнати, внутрішні туалети … Причому, почалася реконструкція лише в серпні минулого року. Нас називали самогубцями, але ми ризикнули.
– Які плани співпраці з ДФРР після завершення реконструкції школи?
– У нас плани такі: в селах нашої ОТГ компактно, на одній території, створити освітні комплекси. Тобто, зібрати разом школи і дитячі садки. Це дозволить заощадити ресурси: опалюватися вони будуть від однієї котельні, а це – економія енергоресурсів, і штат працівників котелень не потрібно розширювати – економимо кошти фонду заробітної плати (створювати нові робочі місця, звичайно, справа хороша, але не в даному випадку).
***
«Вірус» Житомирської гімназії №3, у якій не просто з’явився новий корпус, а й змінилися підходи до навчання і виховання дітей, а також Радовельського біотехнологічного ліцею, який задав темп розвитку всієї української шкільної педагогіці, виявився «заразним». Багато загальноосвітніх навчальних закладів хочуть кинутися за ними навздогін. Але у спонсора Радовельська ліцею Михайла Весельського є гроші. «Спонсором» Високовський гімназії є Державний фонд регіонального розвитку, бюджет ОТГ і енергія її голови Миколи Бардука.
Крім того, як повідомив в недавній розмові з Житомирським Кур’єром Віце-прем’єр-міністр, міністр Мінрегіону Геннадій Зубко, саме децентралізація дала можливість об’єднаним територіальним громадам налаштувати прямі зв’язки з держбюджетом і Державним фондом регіонального розвитку. «Ми не займаємося напряму реформою освіти, но ми розбудовуємо Новий Освітній Простір за принципами енергоефективності, безбар’єрності, інклюзії, сучасного дизайну. Усе взаємопов’язано и потребуе рішень в області інфраструктурі, – зазначив віце-прем’єр. Г. Зубко також підкреслив, що децентралізація – це нові можливості для територіальних громад, чиї бюджети зросли в 5, 10, 15 разів.
***
Як ці принципи реалізуються в Житомирській області? З цим питанням Житомирський Кур’єр звернувся до заступника голови Житомирської обласної державної адміністрації Романа Щебетова.
За його словами, впровадження Нового Освітнього Простору проводиться в 27-ми школах області. Крім Високівської гімназії, реконструкція внутрішніх приміщень проведена також в Романівської гімназії, Гришковецької, Житомирської №3, Коростишівському Будинку дитячої творчості.
– Сподіваюся, що в поточному році реконструкція буде проведена в Радомишльської гімназії, – припустив він.
Р. Щебетов підкреслив, що всі роботи проводяться за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку на умовах співфінансування з місцевими бюджетами у співвідношенні 70:30, при цьому 70% виділяє Фонд. Однак у випадку з Житомирської гімназією №3 співвідношення склало 50:50.
Крім того, заступник глави ОДА зазначив, що Новий Освітній Простір – це не тільки термосанація і внутрішня реконструкція опорних шкіл, це ще і придбання шкільних автобусів, ремонт доріг за якими дітей підвозять до шкіл.
– Новий Освітній Простір – це не тільки реконструкція шкіл. Створення такого простору тягне за собою реконструкцію практично всієї інфраструктури, – підкреслив Р.Щебетов.